အင္တာဗ်ဴးက႑ေလးေတြ ပံုမွန္တင္ဆက္လာေနရာကေန ဒီတစ္ေခါက္ေတာ့ အခရာက ေဖာ္ျပေပးခ်င္တဲ့ ႏိုင္ငံ့ဂုဏ္ေဆာင္ နာမည္ႀကီး ျမန္မာကာတြန္းဆရာႀကီးတစ္ဦးရွိေနပါတယ္။ သူကေတာ့ ကာတြန္းဆရာ ေအာ္ပီက်ယ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုး ကာတြန္းကိုပဲ သစၥာရွိရွိ ေရးဆြဲခဲ့ၿပီး ပရိသတ္အေျမာက္အျမားရဲ႕ အားေပးမႈကို အခိုင္အမာရရွိေနဆဲ၊ အသက္ႀကီးရင့္လာၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ကာတြန္းေတြကို ခံုခံုမင္မင္ ေရးဆြဲေနဆဲ ျမန္မာကာတြန္းဆရာႀကီး ေအာ္ပီက်ယ္နဲ႔ အခုလိုပဲ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခဲ့ပါတယ္။

အရင္ဆံုး ျမန္မာႏိုင္ငံကာတြန္းေလာက အေျခအေနကို ဆန္းစစ္ေပးပါဦး။

ကာတြန္းက သိပ္အက်ဲႀကီးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာေတြေပၚမွာ သိပ္မေတြ႕ရေတာ့ဘူး။ Printing Media က နည္းသြားတာကို။ ဒါေပမယ့္ Online ေပၚမွာ ပိုက္ဆံတစ္ျပားမွမရဘဲ ဆြဲေနၾကတဲ့သူေတြေတာ့ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ခ်က္ခ်င္း သတင္းတစ္ခုတက္လာတာနဲ႔ ကာတြန္းက (၁၅) မိနစ္၊ နာရီ၀က္ေနရင္ ထြက္လာတာပါပဲ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ Online ေတြေရာ၊ Printing ေတြေရာက ေနရာမေပးႏိုင္ေတာ့ Space က တျဖည္းျဖည္းနည္းလာတာေပါ့။ အခုဆို ထြက္တဲ့ဂ်ာနယ္ေတြကလည္း တအားနည္းသြားတယ္ေလ။ အဲဒါေၾကာင့္ပါ။ ဒါက ကာတြန္းဆရာေတြနည္းသြားတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ကေတာ့ Comic ေပါ့။ Comic က အေစာပိုင္း Social Media ေပၚကတည္းက Comic က က်လာတယ္။ လူငယ္ေတြက တျခား Animation ေတြဘက္ကို နည္းနည္းမ်ားသြားတယ္။

ကာတြန္းဆရာေတြအေနနဲ႔ေရာ လက္ရွိ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းကို ဘယ္လိုရပ္တည္ေနၾကလဲဆိုတာေလး ေျပာျပေပးပါဦး။

တျခားဟာေတြလုပ္ရတာေပါ့ေလ။ ဒါေပမယ့္ ကာတြန္းဆရာေတြ နည္းနည္းကံေကာင္းတာတစ္ခုက သူတို႔တစ္ေတြက ကာတြန္းတင္မကဘူး။ Illustration လည္း ဆြဲတတ္တယ္။ တခ်ိဳ႕ဆို စာလည္းေရးတတ္တယ္။ Editing ေတြဘာေတြပါလုပ္တတ္ေတာ့ တျခားအလုပ္ကို မွ်လုပ္ရတာေပါ့။ ေရအိုးေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေရအျပည့္နဲ႔ ကာတြန္းဆိုတဲ့ေရအိုးကိုပဲ ရြက္ၿပီးသြားရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးေပါ့။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုရင္ ကာတြန္းမွာေတာင္ လုပ္စရာေတြက အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကာတြန္းကို ေပးတဲ့စာမူခက ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာေတြကအစ ေတာ္ေတာ္နည္းတယ္။ အရင္ ဆရာႀကီးဦးဘဂ်မ္းေခတ္ကဆို ပင္တိုင္တိုက္ပိုင္ကာတြန္းဆရာေတြအျဖစ္ကို သံုးတယ္။ အဲဒီတုန္းက တစ္လ (၅၀၀) ေလာက္ ရတာကို။

ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ကာတြန္းအခန္းက႑ကို ဘယ္လိုအဓိပၸာယ္ဖြင့္ခ်င္ေသးလဲ။

ကာတြန္းဆရာေတြက Awareness ေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးေရခ်ိန္ေတြကိုေတာ့ ျမွင့္ေပးႏိုင္တာေပါ့။ သို႔ေသာ္ သူ႔ရဲ႕ နဂိုအေျခခံက ျပည္သူေတြ၊ စာဖတ္သူေတြက သူတို႔ ေရခ်ိန္ျမင့္မွ။ ဒါမွမဟုတ္ရင္ ဒါ -ုလားဘက္က လိုက္တာပဲ၊ တပ္ဘက္က လိုက္တာပဲဆိုၿပီး ျဖစ္မွာေပါ့။ ေနာက္တစ္ခုက အေကာင္းအဆိုးခြဲျခားလို႔မရေသးတဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ ကာတြန္းဆရာက မွန္ကန္ေသာအသိ၊ မွန္ကန္ေသာအေတြးအေခၚ၊ မွန္ကန္ေသာေလ့လာမႈနဲ႔ မွန္မွန္ကန္ကန္ ရပ္တည္ဖို႔ လိုအပ္တယ္။ ကာတြန္းတစ္ခုက ေသြးႏႈိးလို႔ေတာ့ ရတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလိုႏႈိးတဲ့ေစတနာကို ျပည္သူက ျမင္မွ၊ အစိုးရက ျမင္မွျဖစ္မွာေလ။ အဲဒီလိုမျမင္ျပန္ေတာ့လည္း ကာတြန္းဆရာေတြမွာ အႏၱရာယ္ရွိတယ္။ အရင္တုန္းကဆို NLD တို႔ဘာတို႔က ကာတြန္းဆရာေတြကို သိပ္ေက်းဇူးတင္တာပဲ။ အခုဆို တစ္ခါတေလ သူတို႔ ေစာ္တယ္လို႔ ထင္ခ်င္ထင္ေနျပန္ေရာ။

ဆရာ ခံယူထားတဲ့ Cartoonist Life ဆိုရင္ေရာ ဘယ္လိုျဖစ္မလဲ။

အခု ကိုယ့္ရဲ႕ Life ကို ေျပာပါတယ္။ ကာတြန္းဆရာဘ၀ကို မေတာ္တဆျဖစ္လာတာ မဟုတ္ဘူး။ ကာတြန္းဆရာျဖစ္ရမယ္လို႔ ရည္ရြယ္ၿပီး ကာတြန္းဆရာျဖစ္လာတာ။ ျဖစ္လာတဲ့အဆိုးအေကာင္းေတာ့ ရွိတာေပါ့။ အင္ဂ်င္နီယာအလုပ္ကို ဆက္လုပ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အခုဆို စင္ကာပူေလာက္မွာ ေဒၚလာေသာင္းဂဏန္းေလာက္ရၿပီး ေတာ္ေတာ္ေလး တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ျဖစ္ေနေလာက္ၿပီ။ အခုက်ေတာ့ ဒီလို ဖုတ္လိုက္ဖုတ္လိုက္ေပါ့ေလ။ ဒါေပမယ့္ ဒါလည္း ကိစၥမရွိပါဘူး။ ကိုယ္ ေရြးခ်ယ္တာပါ။ ကာတြန္းဘာလို႔ေရးလဲဆိုရင္ ေရးခ်င္လို႔ေရးတာ။ ေတာ္ေတာ္ေရးခ်င္စိတ္ရွိလို႔ေရးတာ။ ေပ်ာ္လားဆိုရင္ေတာ့ တစ္ခါတေလ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အႏုပညာသမားလား၊ အၾကမ္းပညာသမားလားေတာင္ မသိပါဘူး။ ဒီေတာ့ လုပ္ေနရင္းနဲ႔ တစ္ခါတေလ မလုပ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ ေလာကမွာ ဒီလိုပါပဲ။ ၀ါသနာပါလို႔ဆိုၿပီး ဆရာ၀န္လုပ္လုပ္၊ ဘာလုပ္လုပ္ ၾကာေတာ့လည္း ၿငီးေငြ႕လာတာပါပဲ။ ကိုယ္ေရြးခ်ယ္တဲ့လမ္းဆိုေတာ့ စိတ္မပ်က္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခုေတာ့ ရွိတာေပါ့။ ငါ ကာတြန္းကလြဲလို႔ ဘာမွမလုပ္ဘူးဆိုၿပီး ေနလို႔ေတာ့ မရဘူး။ ကာတြန္းကို အေထာက္အပံ့ေပးႏိုင္မယ့္ တျခားဟာေလးေတြေတာ့ လုပ္ရတာေပါ့။ မေလ့လာလို႔လည္း ဘယ္ေတာ့မွမရဘူး။ မိမိေရြးခ်ယ္တဲ့ဘ၀ကို မိမိယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔ ဆက္ေလွ်ာက္မယ္။ ေနာက္ဆံုး ေသတဲ့အထိ ကာတြန္းနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ မၿပီးဘူးဆိုတာ သိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကာတြန္းကိုပဲ ေသသည္အထိ လုပ္သြားမွာပါ။

ကာတြန္းဆရာေတြကိုေရာ ဘယ္မ်ားေျပာခ်င္ေသးလဲ။

အရင္တုန္းကဆိုရင္ အခုလို Facebook ေပၚတင္ဖို႔ဆိုတာ အင္မတန္ခက္ခဲတဲ့ကာလပါ။ အခုေခတ္က ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အားကိုးၿပီး တိုးတက္ေအာင္လုပ္လို႔ရတဲ့ေလာကႀကီးျဖစ္လာပါၿပီ။ အဲဒါေၾကာင့္ အၿမဲတမ္း Knowledge Build အၿမဲလုပ္ပါ။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ Wisdom ေပါ့။ အေမွ်ာ္အျမင္ႀကီးပါ။

Photo Credit – APK Cartoonist

Moethaesay (Akhayar)