က်ေနာ္တို႔ Computer Graphics နည္းပညာမွာ ေခတ္စားေနတဲ့ Ray Tracing ကို ႏွစ္သက္ေနျပီထင္ပါတယ္။ အဲ့ဒါကဘာလဲဆိုရင္ လက္ေတြ႔နဲ႔ အနီးစပ္ဆုံး (Real Time) Light Reflection နည္းပညာကို ရုပ္ရွင္ၾကည့္ေနရသလို ခံစားႏိုင္ျပီျဖစ္တဲ့အတြက္ ဂိမ္းရုပ္ထြက္ဟာလည္း အျပင္မွာတိုင္း သဘာဝက်ေနျပီျဖစ္ပါတယ္။ (Ray Tracing မသိေသးသူအတြက္ ပုံနဲ႔တကြေဖာ္ျပထားပါတယ္)

V1 Rocket က်လို႔ ျပတင္းေပါက္မွာ Light Reflection ထင္တာေပၚလြင္ေနတယ္

ဒီ Ray Tracing ဆိုတာကို အရင္ဆုံး ပုံေဖာ္သြားသူကေတာ့ Nvidia ပါပဲ။

Churchchill ပစ္လိုက္တာ လင္းထိန္သြားတာပဲ

Developer “DICE” နဲ႔ Battlefield V Demo မွာ ပထမဆုံး အသက္သြင္းခဲ့ျပီး ျမင္ရသူမွန္သမ်ွ ပါးစပ္ေဟာင္းေလာင္းျဖစ္ခဲ့ရတာအမွန္ပါ။

မီးေရာင္က တင့္ကားေပၚ အလင္းျပန္ေနတယ္

ဒါေပမယ့္ ေၾကကြဲစရာေကာင္းတာက Ray Tracing ကို AMD ကတ္နဲ႔ သြားေဆာ့လို႔မရတာပါ။ Tomb Raider ထြက္တုန္းကလို TressFX Feature ကို Nividia ကတ္နဲ႔သြားသုံးရင္ fps (frame per Second) မတရားက်ျပီး ကစားလို႔ Smooth မျဖစ္သလိုပါပဲ။

AMD TressFX (Tomb Raider 2013)

က်ေနာ္ဆိုလိုခ်င္တာ သြားေနတဲ့လမ္းခ်င္းမတူတဲ့ Nvidia နဲ႔ AMD အဖို႔ ကုိယ့္ Graphics Card ပိုေကာင္းေအာင္ HairWorks ၊ StressFX (AMD) နဲ႔ အခု Ray Tracing စသျဖင့္ထည့္ၾကမယ္။ အဲ့လိုလုပ္မလည္း ပိုစားရမွာကိုး။ ဒါေပမယ့္ ဒီလမ္းစဥ္မ်ိဳး သြားရတာ Developer ၾကီး CryTek ေက်နပ္ပုံမရပါဘူး။

Nvidia HairWorks (Rise of Tomb Raider)

အခုျပလိုက္တဲ့ Neon Noir Demo ထဲမွာဆိုရင္ AMD ကတ္ေတြနဲ႔ Ray Tracing သုံးႏိုင္ပါျပီ။

CryTek Demo မွာက်ည္ခြံ Reflection ကေရေပၚထင္ေနတယ္

ပုံထဲကအတိုင္း Light Reflection နည္းပညာ Radeon ကတ္ေတြနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ အလုပ္လုပ္ႏုိင္သလဲ ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။

ဒီလုိပဲ

CryTek အဆိုရ 4K Resolution မွာ 30fps နဲ႔ေဖာျ္ပႏိုင္ျပီး AMD Vega နဲ႔ Run ထားတဲ့ Demo Play လည္းျဖစ္ပါတယ္။

အလင္း၊ အေမွာင္လိုက္ Ray Tracing Effect ေတြေကာင္းမြန္ေနတယ္

ဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေဆြးေႏြးစရာက်န္မွာက Hardware-based နဲ႔ Software-based ဘယ္ဟာ ပိုေကာင္းမလဲ? RTX ကတ္ေတြလည္း Ray Tracing ဖြင့္ကစားရင္ 4K မွာ 60fps ရဖို႔မလြယ္ပါဘူး။

Software နဲ႔ေတာင္ အထင္ၾကီးစရာ

ဒါေပမယ့္ DLSS (Deep Learning Super Sampling) လို A.I နည္းပညာပါတဲ့အတြက္ Turing ကတ္ေတြ ပိုေကာင္းမယ္လို႔ က်ေနာ္ေတြးမိပါတယ္။

မ်က္လုံးထဲက မီးလ်ံေလး

CryTek ဆိုတာလည္း AMD Optimized ဂိမ္း Engine ထုတ္ေနတဲ့ Developer ဆိုေတာ့ ေခတ္စားေနတဲ့ Ray Tracing ကို Software နဲ႔ ရေအာင္ Render ခ်ျပထားသလိုပါပဲ။ ဘယ္လုိပဲေျပာေျပာ အထင္ၾကီးစရာမလို႔ တကယ္ယွဥ္တဲ့အခါ Real Time Performance ကို ဘယ္သူပိုထုတ္ႏိုင္မလဲ က်ေနာ္တို႔ဆက္ေစာင့္ၾကည့္တာေပါ့။ CryEngine 5.5 ရဲ႕ Demo ကိုေအာက္မွာေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။

Related Topic: Nvidia ရဲ႕ Ray Tracing ဆိုတာဘာလဲ
Credit: Isaiah Mayersen (TechSpot)
2B (Akhayar)